Tuesday 1 May 2012

Theedoos.....


Hallo lieve allemaal,
Voor vandaag heb ik een theedoos voor jullie opgepimpt.
De basis is een kale, withouten 6-vaks theedoos.



Allereerst heb ik de buitenkant van de doos beplakt met wit scrappapier (van SEI) met een parelmoer-glans-patroon.

Daarna heb ik een aantal randen gestanst met de Spellbinders™ Shapeabilties® set "Fleur de Lis Accents" (S5-042).
Deze randen heb ik rondom de doos geplakt en ook op het glas van het deksel.

De hoekmotiven zijn ook gemaakt met de "Fleur de Lis Accents" set.
De hoekjes en randen zijn licht aangezet met Distress inkt (kleur Brushed Corderoy) en een blending tool.


De bloem is gemaakt met Spellbinders™ Shapeabilties® "Spiral Blossom One".
Voor het oprollen van het stansje zijn de randen bewerkt met Distress inkt.


Omdat ik het niet zo mooi vond dat je de theezakjes zag liggen in de doos, heb ik de binnekant van het glas beplakt met vellum. Tip: Als je dat met een rand van dun dubbelzijdig tape doet dat precies achter de deco-rand wegvalt, zie je geen plakrandjes vanaf de bovenkant.

De doos is afgewerkt met plakpareltjes, een label, strik, bedel en een gestempelde tekst.
Van welk merk de tekststempel is weet ik helaas niet omdat het een afdrukje is dat ik ooit heb gekregen.

Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden!
Nog leuk is om te vertellen is...
Deze doos heeft een hele verre reis gemaakt en staat nu in Phoenix (VS) bij Stacey Caron van Spellbinders thuis.
Knuffelszz,
Yvonne


9 comments:

  1. Wat een prachtig theedoosje Yvonne.
    Echt schitterend mooi.

    Gr Leny Hempen

    ReplyDelete
  2. Chique theedoos hoor! Zo kun je iedereen in stijl een kopje thee aanbieden! Ook een goed idee om het raampje met vellum te beplakken!
    Groetjes,
    Chantal

    ReplyDelete
  3. Wooooow!!!! Yvonne, wat is ie mooooi!!!!
    En wat leuk dat deze doos nu zo'n verre reis heeft gemaakt. Echt geweldig en wonderschoon.
    Groetjes Gery

    ReplyDelete
  4. Erg mooi , Yvonne !! Ziet er heel elegant uit met dat parelmoer-papier. En natuurlijk gave spellbinders gebruikt.... Wat een gave gedachte dat jouw doos helemaal in Amerika staat !! Ben je druk met je DT ???? Christa.

    ReplyDelete
  5. Wat prachtig gemaakt Yvonne.

    Liefs Riet.

    ReplyDelete
  6. Mooi gemaakt, sjiek-de-friemel!
    grtz.Colien

    ReplyDelete
  7. Absolutely stunning...I love the colors. Beautiful job!
    Karen

    ReplyDelete
  8. Kun je de theedoos ook bestellen bij jou? of de matrialen?
    Waar koop je die?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Dirma,
      Deze theedoos heb ik ruim een jaar geleden gemaakt (2012) voor Stacey Caron...hij is dus naar de VS gegaan.
      Ik heb de houten kist waarschijnlijk bij de Xenos, Action of Blokker gekocht.
      Ik weet niet of het gebruikte Sei papier nog te koop is.
      De stanzen zijn van Spellbinders.
      Ik heb geen hobby webwinkel, dus ik kan je de materialen ook niet leveren.
      Het SEI papier heb ik destijds gekocht bij Ge-We Hobby.
      Als je nog vragen hebt, kun je me het beste even e-mailen (adres staat rechts in de balk)

      Delete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne