Monday 22 October 2012

Tutorial inkleuren op Kraft met Derwents

Hallo allemaal,
Ik had jullie een kleine tutorial beloofd over het inkleuren met Derwents op Kraft papier.

Wat heb je nodig:
- Kraft cardstock
- Derwent coloursoft potloden
- Derwents blender potlood
- gum (ik gebruik zelf de elektrische gum van Derwent)
- stempelafdrukje gestempeld met een goede zwarte inkt.

Stap 1:
Gezichtje en handen.
Kleur de wangetjes met nr. 100

Stap 2:
Kleur de schaduw-aanzet van het gezichtje en de handen met 610 en 180.
Vul het gezichtje verder in met 190.
Gebruik het blender potlood om de kleuren mooi in elkaar over te laten lopen.
Dit doe je door kleine cirkelende bewingen te maken over de ingekleurde delen. Ik noem dit gemakshalve "blenderen".


Stap 3:
Jasje en muts.
Zet eerst het donkereste aan (de schaduw) met 130 en vervolgens zet je daar tegenaan de kleuren 120 en 110 zodat je een mooi verloop krijgt van donker naar licht rood.


Stap 4:
Blender de kleuren roos met het blenderpotlood.
Op het plaatje hierboven zie je duidelijk het verschil van de muts vóór en na gebruik van het blender potlood.


Stap 5:
Zet de schaduwdelen van de broek aan met nr. 410 en zet daartegen de lichtere kleur 400 en daarna 390 om een mooie overloop van kleuren te krijgen. Daarna de kleuren weer blenderen.


Stap 6:
Voor de schoenen en de zak zijn ook weer overlopende kleuren gebruikt: nrs. 640, 630, 620 en 580.
Voor de bontrand aan het jasje en de muts gebruik je de kleuren 720 en 360


En dan is dit het eindresultaat!

Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vinden en dat jullie er iets aan hebben.
Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie meningen en eventuele vragen.

Morgen hoop ik de kaart met dit stempelafdrukje klaar te hebben.

Knuffelszz,
Yvonne


2 comments:

  1. Gave en duidelijke tutorial , Yvonne !! Die techniek ga ik zeker eens toepassen. En ben benieuwd naar je kaart. Nog steeds erg druk met de SB-ers ?? Christa.

    ReplyDelete
  2. Hallo Yvonne,

    Wat een super verrassing..!! Bedankt hè, morgen ermee aan de slag..!!!
    Hij is heel duidelijk, zelfs met de nummers erbij..!!!

    Liefs Manon

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne